O profilaktyce w fizjoterapii

Nie znam człowieka, któremu obce by było powiedzenie “lepiej zapobiegać niż leczyć”.

Czy jest to prawda???

Oczywiście!

Jako magister fizjoterapii w swojej pracy z pacjentem staram się wykorzystywać metody z zakresu nowoczesnej rehabilitacji. Mam też za zadanie popularyzować zachowania prozdrowotne oraz kształtować i utrzymywać sprawność osób w każdym wieku, aby zapobiegać niepełnosprawności. Jednak nie ma co ukrywać, ze względu na małą świadomość ludzi o codziennej profilaktyce zdarzają się zaawansowane stany bólowe, urazy czy patologie w układzie narządu ruchu.

Leczenie-rehabilitacja pacjentów po urazach, operacjach lub przypadku dolegliwości bólowych związanych z przeciążeniami i wadami aparatu ruchu to proces niestety bardzo czasochłonny, wymagający cierpliwości, już nie mówiąc o generowaniu dodatkowych kosztów.

Jak zapobiec bólowi?

Często pytacie co robić, żeby zapobiec bólom czy urazom?  Odpowiedź jest prosta: profilaktyka. Jak na ogół wiadomo ruch to zdrowie – to oczywistość, ale warto o tym przypominać.

Ruch pozwala zapobiegać wielu chorobom układu sercowo-naczyniowego, poprawia krążenie, co wpływa na lepsze funkcjonowanie narządów wewnętrznych, ale także poprawia wydolność organizmu i pozwala utrzymać jego sprawność. Mocne, elastyczne mięśnie, dobra koordynacja, prawidłowe nawyki ruchowe i postawa często pozwalają uniknąć dolegliwości bólowych lub urazów. Ważne jest oczywiście, żeby wiedzieć co i jak ćwiczyć, aby sobie nie zaszkodzić. Dlatego warto umówić się na konsultacje i poradzić się profesjonalisty.

Czego możesz oczekiwać ode mnie podczas konsultacji w gabinecie Nowoczesnej Rehabilitacji?

Jeżeli umówisz się na spotkanie to:

• dokonam kompleksowej analizy Twojego narządu ruchu,
  • dopasuje odpowiednie ćwiczenia,
  • pomogę Ci ustalić plan ćwiczeniowy, treningowy,
  • doradzę, jak uchronić się przed przeciążeniami wynikającymi z Twojej postawy oraz aktywności zawodowej
  • podpowiem jak zapobiegać kontuzjom

Podczas konsultacji ocenie także Twoją kondycję fizyczną, a jeśli zajdzie taka potrzeba, wdrożę leczenie odpowiednie dla Ciebie lub dobiorę odpowiednie metody profilaktyczne, abyś jak najdłużej cieszył się dobrą kondycją bez bólu.

Dla kogo są moje rady z profilaktyki?

Na pewno będzie Cię także nurtować pytanie do kogo skierowane są moje rady z fizjoprofilaktyki opierające się na zasadach nowoczesnej rehabilitacji.

Praktycznie do każdego: do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, młodzieży, kobiet i mężczyzn, a także osób starszych. Do wszystkich rozumiejących i chcących w praktyce realizować kompetencje prozdrowotne.

Podejmij dobrą decyzję

Jeżeli jesteś świadomy profilaktyki, a po przeczytaniu tego tekstu już jesteś, to sam czujesz i potrafisz określić, czy Twojemu organizmowi przydałoby się spotkanie z profesjonalistą od fizjoterapii. Jeżeli jesteś na tak, to zapraszam Cię serdecznie na wizytę do gabinetu.

Do zobaczenia!